Tuesday, June 8, 2010

takdir ini bukan untukku...

aduh~...
ku coretkan rintihan ini agar dapat ku khabarkan kepada alam dan seisinya betapaku menghargai kehadiranmu di sisi ku...
tiada ku pinta kau datang menyinari hidupku yg kelam...dan tiada ku pinta juga hilangnya dirimu membawa sinar bahagia pergi jauh dari kamus hidupku...
apakah erti ikatan perhubungan jika tiada kejujuran dan kesetiaan yg dimeterai...
tiada persefahaman dan erti kata pengorbanan untuk sama2 kita ukir dalam kenangan hidup ini...
aku jadi buntu,kesal,kecewa,hairan dan sedih mengenangkan betapa susah untuk aku mempertahankan hubungan ini, yg tinggal retak menanti belah cuma...
inilah bingkisan hati si kerdil yg mengharapkan sekelumit rasa kasih, syg, dan cinta yg sejati bagi dijadikan madu untuk sedikit nikmat bahagia walau seketika...


angin...
jika kau berhembus lembut melaluinya,katakan padanya, aku ingin menjadi temannya selamanya...
air...
jika kau mengalir tenang di sisinya,khabarkan padanya, aku pinta maaf atas segalanya...
bunga...
jika kau tumbuh mekar di sampingnya,kirimkanlah wangian tanda terima kasih atas kehadirannya...
burung...
jika kau terbang melintasinya,sampaikan kataku ini kepadanya, aku teramat syg dan rindu padanya...

mungkin takdir ini bukan untukku...
tp ingin ku titipkan sedikit kenangan agar kau mengerti apa itu erti sebuah perhubungan...
teman,
tika aku mengenali mu...percayalah,aku yakin bahawa kau adalah utusan Allah yg terbaik untuk diriku...
yg akan menjadi pelengkap untuk segala kelemahan yg aku punya...
saat aku menatap senyuman mu, aku yakin bahawa itu adalah senyuman pengubat duka ketika diri ini bersedih...
bila tertacap di cuping telingaku akan hilai tawamu, aku yakin bahawa tawa itu adalah nyalaan jiwa yg akan sentiasa membakar semangatku...
di kala aku menjadi bahu untuk kau mencurahkan tangismu, aku yakin bahawa air mata itu akan menjadi api yg akan membuatku gagah untuk menempuh hidup ini...
percayalah, jika aku mampu untuk korbankan dunia dan seisinya untuk melihat kau bahagia, pasti aku akan lakukan sedemikian bahkan lebih lagi jika aku mampu...
kerna satu masa dahulu, kau umpama pelita yg sentiasa menerangi hidup ku ini...

doaku agar kau selalu berbahagia dan berjaya, dunia dan akhirat...
moga aku berjaya mengukir secebis senyuman dalam pentas hidupmu...
salam rahmat untukmu...



~musafir kerdil~

No comments:

Post a Comment